Van 5 tot 18 jaar

Jeugdstages

Zomerstage

TC Resschebeke organiseert tijdens de zomermaanden 3 jeugdstages vol sport en spel voor leden vanaf 5 tot en met 18 jaar. De stages gaan door van maandag tot en met vrijdag van 9u tot 16u.

Datums en inschrijven

In de maand januari worden de concrete datums bekend gemaakt en wordt ook de startdatum van de inschrijvingen meegedeeld. Deze datums kan je, net als de link om in te schrijven, terugvinden op het clubdashboard van TC Resschebeke.

Normaliter gaan de stages door:

• De eerste volledige week in juli
  • De laatste week in juli of de eerste week in augustus
  • De laatste volledige week in augustus

Betaling

Enkele weken voor de start van de stage ontvang je via email de rekening. Gelieve deze zo snel mogelijk en binnen de 30 dagen te betalen met vermelding van de gestructureerde mededeling. Er worden behoudens een aantal uitzonderingen geen terugbetalingen uitgevoerd.

Medische fiche

We vragen om een medische fiche in te vullen. Dit is belangrijk om allergieën te melden, noodzakelijke medicatie, … Vul deze in ten laatste 10 dagen voor de aanvang van de stage. TC Resschebeke kan geen enkele verantwoordelijkheid nemen indien we de fiche niet tijdig in ons bezit hebben.

Handige checklist

Kledij & uitrusting

Heeft je kind niet zo veel ervaring met een sportstage? We geven je graag volgende checklist:

• Sportieve kledij.
  • Pull of fleece (kijk zeker naar de weersverwachting).
  • Er wordt niet in de regen gespeeld, maar een dun regenjasje kan op bepaalde dagen handig zijn.
  • Een extra paar sportschoenen: we adviseren dit aangezien sommige activiteiten kunnen doorgaan op het voetbalterrein achter de club. Dit gras kan nog nat/vochtig zijn.
  • Tennisracket, indien je kind dit niet heeft, kan een racket van de club gebruikt worden.

Eten en drinken

• Je kind brengt zelf zijn of haar lunch mee. Liefst in een herbruikbare verpakking (brooddoos, …), we denken ook een beetje aan het milieu.
  • We voorzien gratis water om te drinken. Als je kind graag een ander drankje heeft, kan je dat zeker meegeven van thuis uit. Uiteraard kan er ook een drankje gekocht worden op de club (zie ook item Clubhuis). Wanneer het heel warm is voorzien we voldoende fris water.
  • Heeft je kind nood aan een koekje of iets dergelijks, geef je dit zeker ook mee. Maar doorheen de dag voorzien wij zelf voldoende gezonde snacks*

Gezonde snack

Een zakje lekkere chips of een koek: het moet zeker kunnen! Maar het is ook belangrijk om (tijdens het sporten) gezond en evenwichtig te eten. TC Resschebeke ondersteunt dit actief door elke dag voldoende gezonde snack aan te bieden. Gratis en voor niets een lekker stuk fruit, fruitsla, … Hou hiermee zeker rekening bij het maken van de lunch.

Clubhuis niet toegankelijk

Het Clubhuis is niet open tijdens de stage, maar uiteraard kunnen de kinderen alle frisdranken en snacks in het aanbod aankopen via speciale drankbonnen en snackbonnen.

We voorzien bewust aparte bonnen voor drankjes en snacks. Zo kan je zelf bepalen hoeveel je kind ‘snoept’ of iets drinkt. De bonnen zijn aan te kopen op de club en we adviseren je om deze voor de hele week aan te kopen op de eerste ochtend van de stageweek. Zo kan je zelf per dag de bonnen aan je kind geven. Heb je op het einde van week bonnen over? Geen enkel probleem, we betalen de volledige waarde op het einde van de week gewoon terug.

Het speciale tarief hiervoor kunnen we echter alleen aanbieden voor de kinderen zelf en tijdens de stages. De bonnen zijn dus niet geldig als de stage is afgelopen. Concreet kunnen ze gebruikt worden tot het einde van de stage (16u).

Attest ziekenfonds, bijkomende verzekering en fiscale fiche

De meeste mutualiteiten maar ook sommige werkgevers of bijkomende verzekeringen bieden een terugbetaling aan voor sportkampen van kinderen. Voor kinderen tot 12 jaar kan je de kosten ook fiscaal inbrengen.

Via de website van Tennis Vlaanderen kan je op het dashboard van je kind een attest voor de mutualiteit en in voorkomend geval het fiscaal attest terugvinden. Deze worden beschikbaar gesteld in de week na de stage. Dit attest kan eventueel aangevuld worden met het rekeningrapport dat je op dezelfde locatie vindt.

Tip: ziekenfondsen hebben meestal ook een tussenkomst voor het lidgeld bij een sportclub. Heb je dit al ingediend voor dit jaar?